sobota, 23 października, 2021
- REKLAMA -
Google search engine

Pilatus dostarcza 1800-nego PC-12

Polecamy:

Po zdobyciu wiodącej pozycji na rynku samolotów biznesowych z napędem turbinowym w 2020 roku, Pilatus przechodzi kolejny kamień milowy dla floty, dostarczając 1800. wszechstronny jednosilnikowy samolot turbośmigłowy. Przy 82 dostawach, według raportu o dostawach samolotów – przygotowanego przez General Aviation Manufacturers Association – na koniec roku 2020, Pilatus PC-12 był najpopularniejszym modelem ze wszystkich samolotów biznesowych z napędem turbinowym.

Opierając się na tym sukcesie, pod koniec kwietnia Pilatus dostarczył 1800. wyprodukowany PC-12. Samolot o numerze seryjnym PC-12 NGX 2070 został dostarczony Alanowi Aguirre, właścicielowi Divine Flavor LLC, rodzinnej i należącej do plantatorów firmy dystrybucyjnej z siedzibą w Nogales w Arizonie, posiadającej szklarnie i winnice w całym Meksyku.

Po pierwszym locie swoim nowym PC-12 NGX, Aguirre skomentował:

Jesteśmy bardzo zadowoleni z zakupu 1800-nego PC-12, a po locie mam pewność, że dokonaliśmy właściwego wyboru. Zwrot kosztów jest z pewnością najlepszy w swojej kategorii, ponieważ NGX jest wyposażony w najnowszy silnik i technologię awioniki, a wnętrze i nadwozie to rzecz piękna. Pilatus powinien być dumny z wyjątkowej precyzji swojego szwajcarskiego pochodzenia ”.

Adrian Zambrano, dyrektor zarządzający Autoryzowanego Centrum Sprzedaży i Serwisu Pilatus w Meksyku, przekazał klucze do nowego PC-12 NGX Panu Aguirre w centrum realizacji i dostaw Pilatus Broomfield w Kolorado i stwierdził: „Jesteśmy zaszczyceni, że możemy współpracować z firmą Pilatus, a także z napędzanymi i odnoszącymi sukcesy klientami, którzy ufają naszym samolotom. Nie możemy się doczekać kolejnych 1800 PC-12!

Najnowsza generacja bestsellera

PC-12 NGX reprezentuje trzecią zasadniczą ewolucję płatowca PC-12. NGX, zaprezentowany na dorocznej konwencji i wystawie National Business Aviation Association w 2019 r., Zawiera pierwszy elektroniczny układ sterowania śmigłem i silnikiem w samolocie turbośmigłowym. Silnik Pratt & Whitney PT6-67E jest również połączony z całkowicie zintegrowaną automatyczną przepustnicą, co radykalnie zmniejsza obciążenie pilota, zwiększa wydajność i wydłuża czas między remontami o 43 procent. Pilatus wprowadził dodatkowe ulepszenia do NGX, w tym większe okna w kabinie, całkowicie nowe siedzenia pasażerów i zmniejszony poziom hałasu w kabinie dzięki nowemu systemowi dystrybucji powietrza w kabinie i trybowi niskiej prędkości śmigła.

Thomas Bosshard, dyrektor generalny Pilatus Business Aircraft Ltd, stwierdził: „Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że mamy zaszczyt dostarczyć ten przełomowy samolot Panu Aguirre. Program PC-12 nadal przekracza wszelkie oczekiwania pierwotnie postawione przed nim przez firmę Pilatus. Odpowiedź rynku na PC-12 NGX była fantastyczna i widzimy wielu operatorów wcześniejszych PC-12, bliźniaczych samolotów turbośmigłowych i lekkich odrzutowców, którzy przechodzą na samolot oferujący sprawdzoną niezawodność, osiągi i bezpieczeństwo w połączeniu z najnowszymi osiągnięciami technologia silnika i awioniki ”.

Najnowsze