sobota, 23 października, 2021
- REKLAMA -
Google search engine
Lotnictwo CywilneFalcon 10X zaprezentowany

Falcon 10X zaprezentowany

Firma Dassault Aviation ogłosiła dzisiaj wprowadzenie całkowicie nowego odrzutowca Falcon, który zapewni poziom komfortu, wszechstronności i technologii nieporównywalny z żadnym odrzutowcem biznesowym. Falcon 10X o zasięgu 7500 mil morskich będzie latał bez międzylądowania z Nowego Jorku do Szanghaju, Los Angeles do Sydney, Hongkongu do Nowego Jorku lub Paryża do Santiago. Prędkość maksymalna będzie wynosić 0,925 Macha.

Dzisiaj wprowadzamy nowy punkt odniesienia w lotnictwie biznesowym” – powiedział prezes i dyrektor generalny Dassault Eric Trappier. „Falcon 10X zapewni niezrównane wrażenia pasażerom zarówno podczas krótkich, jak i długich lotów, wraz z przełomowymi funkcjami bezpieczeństwa pochodzącymi z technologii myśliwców pierwszej linii Dassault. Zoptymalizowaliśmy każdy aspekt samolotu z myślą o pasażerach i ustanowiliśmy nowy poziom możliwości dla samolotów o bardzo dużym zasięgu ”.

Podnoszenie modułowości kabiny na niespotykane dotąd wysokości

10X będzie miał największą i najwygodniejszą kabinę na rynku i będzie oferował większą modułowość niż jakikolwiek inny samolot w swojej klasie, z możliwością wyboru wielu konfiguracji wnętrza. Model 10X jest wystarczająco duży, aby pomieścić cztery strefy kabin o równej długości, ale właściciele mogą skonfigurować swoją kabinę, aby stworzyć naprawdę spersonalizowane wnętrze, w tym na przykład rozszerzoną jadalnię / część konferencyjną, dedykowaną strefę rozrywki z dużym monitorem, prywatną kabinę z łóżkiem typu queen-size lub powiększony apartament typu master suite z prywatnym prysznicem stojącym.

10X będzie czymś więcej niż tylko kolejnym dużym krokiem naprzód w lotnictwie biznesowym. Będzie to absolutnie najlepszy odrzutowiec biznesowy dostępny w kategorii bardzo dalekich odległości i pozostanie nim przez długi czas ”- powiedział Trappier.

10X będzie miał większy przekrój kabiny niż niektóre regionalne odrzutowce. Jego kabina będzie miała 6 stóp, 8 cali (2,03 m) wysokości i 9 stóp i 1 cal szerokości (2,77 m). To sprawi, że będzie o prawie 8 cali (20 cm) szerszy i 2 cale (5 cm) wyższy niż najszerszy i najwyższy obecnie zbudowany odrzutowiec biznesowy.

Ciśnienie w kabinie będzie również najlepsze na rynku, a pasażerowie będą doświadczać wysokości ciśnieniowej w kabinie 3000 stóp podczas lotu na wysokości 41000 stóp. System filtracji nowej generacji zapewni w 100% czyste powietrze. Samolot będzie co najmniej tak cichy, jak Falcon 8X, obecnie najcichszy odrzutowiec biznesowy w służbie.

Nowe konstrukcje, nowe materiały, ultra wydajna moc

10X będzie wyposażony w całkowicie nowy kadłub z bardzo dużymi oknami – prawie o 50 procent większymi niż w Falcon 8X. Trzydzieści osiem okien znajdzie się w kadłubie, tworząc najjaśniejszą kabinę w lotnictwie biznesowym.

Skrzydło o dużej prędkości będzie wykonane z kompozytów z włókna węglowego, aby zapewnić maksymalną wytrzymałość, zmniejszoną wagę i minimalny opór. Skrzydło o bardzo dużym wydłużeniu, dostosowane do szybkości i wydajności, będzie wyposażone w zaawansowane, chowane urządzenia o wysokim udźwigu, zapewniające doskonałą manewrowość przy niskich prędkościach podejścia.

Dwusilnikowy samolot będzie napędzany najbardziej zaawansowanym i wydajnym silnikiem lotnictwa biznesowego, opracowywanym Rolls Royce Pearl® 10X. 10X to najnowsza, największa i najpotężniejsza wersja serii Pearl, zapewniająca ponad 18 000 funtów ciągu.

Duży postęp w technologii kabiny załogi

Pokład samolotu Falcon 10X ustanowi nowy standard w intuicyjnej konstrukcji z ekranami dotykowymi w całym kokpicie. Cyfrowy system kontroli lotu nowej generacji, wywodzący się bezpośrednio z najnowszej technologii wojskowej firmy Dassault, zapewni niespotykany dotąd poziom precyzji lotu i ochrony, w tym rewolucyjny, nowy tryb przywracania za pomocą jednego przycisku.

Pojedyncza inteligentna przepustnica będzie służyć jako główna kontrola mocy, łącząc oba silniki z cyfrowym systemem kontroli lotu, który automatycznie zarządza mocą każdego silnika w zależności od potrzeb w różnych scenariuszach lotu.

Dzięki przełomowemu połączonemu systemowi wizyjnemu FalconEye® firmy Dassault – pierwszemu, który oferuje zarówno ulepszone, jak i syntetyczne możliwości widzenia – w połączeniu z podwójnymi wyświetlaczami HUD, które mogą służyć jako główne wyświetlacze lotu, 10X będzie w stanie działać w warunkach praktycznie zerowego pułapu / widoczności.

„Postawiliśmy poprzeczkę dla naszego nowego Falcona niewiarygodnie wysoko” – powiedział Trappier. „Ale mogę śmiało powiedzieć, że umieściliśmy ten samolot na szczycie rynku”.

Falcon 10X wejdzie do służby pod koniec 2025 roku.

Polecamy:

- REKLAMA -spot_img

Pozostałe